Now I have lived, I might as well die [nysytt!]

Först, en tröja av något slag med spetskant. Det fina med att använda gamla tyger som man hittar i något skåp hemma är att man vet aldrig vad det är för tyg man gett sig på. Upptäckte just ett par kaffefläckar och det är kanske inte det trendigaste just nu, men vad gör man.
 
Korsett! Tänkte att om jag nu ska vara historietönt och sy historiska kläder så måste jag ju ha något passande att ha undertill. Den här blev faktiskt väldigt bra; fodrad och med öljetter och grejer.
 
Två kjolar! Mest för att jag kände att jag inte hade en enda snygg kjol som satt bra, men också för att de är så våriga (jag vill ha vår nununu) och för att jag hade kollat lite för mycket på New Girl och ville se ut som Jess (ska klippa lugg nästa vecka...).
 
Och så till sist, den där spetskragen jag sa att jag skulle sy efter att jag sett Jane Eyre. Sydde en till också, men den blev inte så bra om vi säger så. Skulle fixa till den efter att den var klar och förstörde den totalt. Proffsigt.
 
Det var vad jag haft för mig på den senaste tiden när jag inte pluggat/åkt tåg/sovit! Hårt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0