Ett typiskt "jag har ingenting att skriva om så jag skriver en lista"-inlägg. Varsågoda.

1. Hur gammal är du? 16 år och lite till, men går på mitt sjuttonde.
2. Hur gammal känner du dig? Har ingen aning.
3. Vilken film såg du senast? Perks of being a Wallflower. Den var bra!
Tumblr_mho1aodjwv1r9ss96o1_500_large

4. Är du besatt av någonting? Besatt vet jag inte, men jag har en ändlös kärleksaffär med hårspray, honungvatten och Jane Austen. 
5. Är du rädd för blod? Nej, inte som jag själv ser det. 
6. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Internatsrummet, litet och vint med snedtak. Handfat och spegel bakom en skiljevägg. Vita väggar, stort skrivbord, säng, nattduksbord... Randig matta och vimplar i fönstret. Ja. 
 
7. Vilken färg är dominerande i din garderob? Färgen svart... glädjande nog.
8. När vaknade du i dag? Klockan 7. Alldeles för tidigt tycker jag, men sen tänker jag på att om jag bott hemma hade jag fått gå upp halv 6... Och det hade ju varit tusen gånger värre.
9. Vilken är din favorithögtid? Jag gillar påsk faktiskt. Den firas ju på våren och känns så där pastelligt puderrosa på något sätt. Så är det aldrig fel att leta påskägg ute i trädgården.
10. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Hemma rentav kanske, tycker det är så skönt att bara vara ute och gå med hunden. Annars är England ett sånt där ställe jag alltid drömmer om, vilket jag helhjärtat kan skylla Jane Austens filmatiseringar för.

11. Vad lyssnar du på just nu? Har kommit in i en period där Kent spelas mest hela tiden. 
12. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Honung, te, mandlar, bröd och ägg.
13. Vilka världsdelar har du varit i? Europa.
14. Snarkar du? Nej.
15. Vilka yrken har du provat på? Dagisfröken, tidningsbud, antikvarie och affärsbiträde. Sömmerska nästa!
 
16. Hur går du helst klädd? Skulle vilja säga att jag helst går klädd i kjol och klänning, men på senaste tiden har det blivit jeans mest. Skyller på årstiden och hoppas att jag ska bli lite mer peppad på att klä mig fint när våren kommer!
17. Vilket stjärntecken är du född i? Tvillingens.
18. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad.
19. Vad har du på dig just nu? Mina Cheap Monday som jag köpte i femman (!) och t-shirt. 
20. Vilken är din favoritaffär? Monki.
21. Vad har du för storlek i kläder? 36/38 ungefär.
22. Hur många gånger har du flyttat? Ingen gång alls egentligen, för jag räknar inte flytten till skolan som en riktig flytt. Jag tänker ju inte på det här som mitt hem - å andra sidan kommer jag kanske aldrig riktigt tillbaka till  det som är mitt riktiga hem. Har ju ingen aning om vart jag tar vägen efter gymnasiet!
23. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Vet inte riktigt, trots att jag inte gillar att gå upp tidigt så gör jag det ändå... Bästa känslan någonsin är att gå upp runt halv 8 på helgerna och sitta och äta frukost alldeles själv i lugn och ro samtidigt som man läser en bok. 
379662_501980063176644_828353932_n_large
 
24. Vad åt du till frukost? Müsli med vaniljyogurt och ägg. Internatsfrukosten ♥
25. Är du blyg? Nej, egentligen tror jag nog inte att jag är det. Det är bara det att jag pratar inte om jag inte vet vad jag ska säga. Så är det lätt att bli obekväm med folk man inte känner och det är ju inte till någon fördel om man ska prata.
26. Vad heter du i andra namn? Ingrid, Maria.
27. Vill du gifta dig? Ja, fast kanske inte just nu då. Otippat.
28. Var växte dina föräldrar upp? Pappa lite varstans i Småland, mamma höll sig dock till en småländsk ort och där finns hon fortfarande.
29. Har du, eller har haft, något smeknamn? Ja; Jojje, Hanna... Min bror kallar mig för Börje av oklar anledning, men jag ger igen med att kalla honom Jörgen. Det är så fint mellan oss.
30. Vilka är dina största svagheter? Att jag helst undviker bråk, vilket jag egentligen tycker är bra, men det kan ju finnas nackdelar med det också. Man kommer liksom ingenstans och så kan det bli att man går runt och är småirriterad istället. Men en blyg svensk tiger ju somsagt.

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0