8 saker jag gör just nu.

1. Läser på olika universitets hemsidor.

2. Ojar mig över att jag inte vet vad jag vill bli.

3. Kommer på att jag inte ens vet vilken linje på gymnasiet jag ska gå.

4. Får panik och känner att jag kommer lägga mitt liv på att stå i kassan på Konsum (inte för att det är något fel med det, men ändå...)

5. Försöker ta mig samman och förstå vad "design är en stark utvecklingskraft ur kulturellt och samhälleligt perspektiv. Designprogrammet innehåller grundläggande studier som ger dig en gedigen grund för gestaltning och artikulering inom design med inriktning mot produktdesign" betyder. Vad blir man efter den utbildningen, liksom?

6. Inser att i värsta fall så får jag utbilda mig till snickare och bygga svartjobb åt tyskar (har jag hört att man kan göra).

7. Blir lugnad av denna tanke och tänker att livet nog ordnar sig iallafall. Eller inte.

8. Fortsätter med studiesurfandet. Något måste jag ju hitta som verkar intressant och värt att lägga ner flera år på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0